Δάσκαλοι & γονείς ξεσπούν για τις συμπτύξεις τμημάτων και ζητούν εξηγήσεις για τις τάξεις των 28(!) μαθητών

Δάσκαλοι & γονείς ξεσπούν για τις συμπτύξεις τμημάτων και ζητούν εξηγήσεις για τις τάξεις των 28(!) μαθητών

Δάσκαλοι & γονείς ξεσπούν για τις συμπτύξεις τμημάτων και ζητούν εξηγήσεις για τις τάξεις των 28(!) μαθητών

Δεν έχουν τέλος οι καταγγελίες και τα παράπονα τόσο των δασκάλων όσο και των γονιών για την αιφνιδιαστική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσουν πολλά σχολεία σε συμπτύξεις τμημάτων με αποτέλεσμα εν μέσω πανδημίας αντί για 25 μαθητές ανά τάξη πλέον να υπάρχουν τάξεις που φτάνουν τους 28 με 30(!) μαθητές.

Τι καταγγέλουν οι δάσκαλοι

Με ανακοίνωση που εξέδωσε η ΔΟΕ κατακεραυνώνει την ηγεσία του Υπουργείου για το κύμα περικοπών, συμπτύξεων και κατάργησης τμημάτων, απαιτώντας την ανάκληση των αντιπαιδαγωγικών αποφάσεών της, την άμεση πραγματοποίηση νέας φάσης πρόσληψης αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών καθώς και τον καθορισμό του αριθμού προσλήψεων μόνιμων εκπαιδευτικών για το επόμενο σχ. έτος με γνώμονα τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Η επιστολή των γονέων του 6ου ΓΕΛ Γλυφάδας

Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η επιστολή των γονέων του 6ου ΓΕΛ Γλυφάδας

 

Με αυτόν τον ανορθόδοξο τρόπο επιχειρείται να αντιμετωπιστούν τα σχεδόν 6000 κενά των σχολείων αντί να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών. Το σχολείο μας δεν αποτελεί εξαίρεση καθώς μας ανακοινώθηκε η σύμπτυξη των 5 τμημάτων της Β΄ Λυκείου σε 4 και η ανακατανομή των μαθητών κατά αλφαβητική σειρά.

Εν μέσω πανδημίας, σχολικής χρονιάς και δικαστικών προσφυγών του Υπουργείου εναντίον των εκπαιδευτικών που παλεύουν για ένα καλύτερο σχολείο και για το μέλλον των μαθητών τους, επαναϋπολογίζονται τα κενά -Οκτώβρη μήνα- στοιβάζοντας μάλιστα επιπλέον 5 με 6 μαθητές ανά τμήμα στην Β΄ τάξη του Λυκείου μας σε 35τ.μ. για 7 ώρες κάθε μέρα!!

Υπενθυμίζεται ότι τα συγκεκριμένα τμήματα είχαν ήδη εγκριθεί. Αγνοώντας τα τεράστια μορφωτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί με κλειστά σχολεία ενάμιση χρόνο τώρα, είναι αντιεκπαιδευτικό να συγχωνεύονται τμήματα και να απαξιώνεται η εκπαιδευτική διαδικασία.

Σε τμήματα με τόσους πολλούς μαθητές επιπλέον, είναι δύσκολη η διδασκαλία καθώς και η αποτελεσματική αξιολόγηση των μαθητών.

Επιπροσθέτως η αναδιάρθρωση του ωρολογίου προγράμματος φαντάζει δυσεπίλυτος γρίφος καθώς οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας θα πρέπει να μετακινούνται και σε άλλα σχολεία για την συμπλήρωση του ωραρίου τους. Και μην ξεχνάμε τα παιδιά μας που διδάσκονται ήδη ενάμιση μήνα από κάποιον καθηγητή, θα βρεθούν ξαφνικά με καινούργιο καθηγητή. Η ύλη και ο τρόπος που έχει διδαχθεί το κάθε τμήμα δεν σημαίνει ότι θα συμπίπτει και κάπου εκεί θα πρέπει στην ουσία να γίνει επανεκκίνηση της διδασκαλίας.

Χωρίς να υπολογίζεται η κατάσταση του σχολικού κτιρίου, οι υποδομές, το μέγεθος των σχολικών αιθουσών, οι μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών, το ότι η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει εδώ και ενάμιση μήνα, όλες αυτές οι αλλαγές επιβαρύνουν τελικά την ήδη επιβαρυμένη ψυχολογία των παιδιών μας.

Είναι πέρα από κάθε λογική να συμβαίνει συγχώνευση τμημάτων εν μέσω της πανδημίας COVID-19 τη στιγμή που όλοι μιλάνε για έξαρσή της ιδιαίτερα στους εφήβους.

Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα βάζει σε κίνδυνο την υγεία των παιδιών και των καθηγητών εφόσον μειώνονται οι μεταξύ τους αποστάσεις και αυξάνεται ο συγχρωτισμός. Επιπροσθέτως οι μαθητές θα αλλάζουν τμήμα μία και δύο φορές την ημέρα για τα μαθήματα κατεύθυνσης και της β΄ ξένης γλώσσας. Τα παιδιά μας δεν είναι απλά αριθμοί σε οθόνες υπολογιστών.

Ως εκ τούτου ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ από την Δ/νση Β΄θμιας Δ΄ Αθήνας και τον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπ/σης Αττικής να μην προβούν σε σύμπτυξη των τμημάτων της Β΄ Λυκείου του σχολείου μας. Τέλος το Υπουργείο να σταματήσει να ασκεί πίεση για συμπτύξεις τμημάτων και να πράξει αυτό που οφείλει:

Να καλύψει τα κενά των σχολείων και όχι να προσαρμόζει τους μαθητές στα κενά που το ίδιο έχει δημιουργήσει. Πρόθεση όλων των γονιών του σχολείου μας είναι η διασφάλιση της υγείας, της ηρεμίας και της εκπαίδευσης των παιδιών μας σε ένα σχολείο όπου αυτά θεωρούνται δεδομένα. Σε αντίθετη περίπτωση θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για το καλό των παιδιών μας.

Η ανακοίνωση της ΔΟΕ

Ο αυταρχισμός της κυβερνητικής πολιτικής και του Υ.ΠΑΙ.Θ. δεν έχει τελειωμό. Νέο κύμα περικοπών, συμπτύξεων και κατάργησης τμημάτων επιβάλλεται με εντέλλεσθε του Υπουργείου στις Διευθύνσεις, υποβαθμίζοντας τραγικά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Έπειτα από μια «ενημερωτική τηλεδιάσκεψη» του Γενικού Γραμματέα του Υ.ΠΑΙ.Θ. με τους Περιφερειακούς Διευθυντές και Διευθυντές Εκπαίδευσης την Πέμπτη 7/10/2021 όπου δόθηκε η εντολή για συγχωνεύσεις εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα, στα μέσα Οκτωβρίου και με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών (6.000) στα σχολεία όλης της Ελλάδας, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. υλοποιεί από τη Δευτέρα 11/10 τη νέα φάση διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης.

Σε συνέχιση των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων του ν.4692/20 με τον οποίο ανέβασε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στο 25, προχωρά τώρα, ομολογώντας τον ανύπαρκτο σχεδιασμό της για τη λειτουργία των σχολείων για το τρέχον σχ. έτος, σε συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, συμπτύξεις τμημάτων, μετακινήσεις μαθητών κι εκπαιδευτικών, δίχως να εξαιρεί από την επίθεσή της ακόμη και τον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής, ενώ οι ώρες παράλληλης στήριξης που κατ’ ανώτατο μπορεί να έχει όποιος μαθητής την έχει ανάγκη είναι μόλις 12.

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. προκειμένου να καλύψει την τραγική ανεπάρκειά της, βαφτίζει το εκπαιδευτικό αυτό έγκλημα ως «εξορθολογισμό», ενώ την ίδια στιγμή και εντελώς απροκάλυπτα η Υπουργός Παιδείας κατηγορεί και συκοφαντεί τους εκπαιδευτικούς, εμπαίζει τους αναπληρωτές έχοντας τους σε αναμονή για την τρίτη φάση προσλήψεων, ενοχοποιώντας το σύνολο των εκπαιδευτικών ως υπεύθυνους για τις ελλείψεις προσωπικού 2 μήνες μετά την έναρξη των σχολείων.

Τα παχιά λόγια της Υπουργού Παιδείας και οι δήθεν προβλέψεις του νόμου 4823 για «ενδυνάμωση και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου», αποδεικνύεται ότι υπηρετούν με ευλάβεια τις μνημονιακές πολιτικές όλων των κυβερνήσεων και τις κατευθύνσεις υπερεθνικών οργανισμών για το σχολείο των περικοπών, των μορφωτικών αποκλεισμών και της αγοράς.

Με παντελή απουσία αίσθησης της αποστολής της, με απόλυτα αντιπαιδαγωγικό τρόπο, διαταράσσει την εκπαιδευτική διαδικασία, αδιαφορεί για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και περιφρονεί τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα των μικρών μαθητών μας, αγνοώντας παράλληλα το επικίνδυνο, υγειονομικά, περιβάλλον στο οποίο καταδικάζει πλήθος σχολείων σε καιρό έξαρσης του Covid 19.

Με εντολές Υπουργού, υποβαθμίζονται εξαθέσια σχολεία σε τετραθέσια, τριθέσια σε διθέσια, διθέσια σε μονοθέσια, ολοήμερα τμήματα κλείνουν ή υποβαθμίζονται, δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ενώ χιλιάδες αναπληρωτές βυθίζονται στο καθεστώς ομηρίας και ανεργίας.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει την απαράδεκτη πολιτική που ασκεί η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. η οποία συρρικνώνει το δημόσιο σχολείο.

Απαιτούμε την ανάκληση των αντιπαιδαγωγικών αποφάσεών της, την άμεση πραγματοποίηση νέας φάσης πρόσληψης αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών καθώς και τον καθορισμό του αριθμού προσλήψεων μόνιμων εκπαιδευτικών για το επόμενο σχ. έτος με γνώμονα τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Καλούμε του συλλόγους να αποτρέψουν με συλλογική δράση κάθε απόπειρα εφαρμογής συμπτύξεων

Οι ανάγκες των μαθητών μας δε χωράνε σε λογιστικά φύλλα ούτε είναι υπόλοιπα διαιρέσεων και υπολογισμών. Αποτελούν τον Φάρο του Αγώνα μας!
Η μάχη ενάντια στην Αξιολόγηση των νόμων 4692/20 και 4823/21 και το σχολείο των περικοπών, είναι συνολική, αφορά γονείς-μαθητές-εργαζόμενους και καθορίζει το παρόν και το μέλλον του σχολείου και της κοινωνίας!

 

Διαβάστε επίσης:

Αυτά τα 4 ελληνικά σχολεία κατέκτησαν το Ευρωπαϊκό βραβείο Καινοτόμου Διδασκαλίας 2021

Μπορώ να κάνω μήνυση ή ασφαλιστικά μέτρα διότι φοβάμαι για την προσωπική μου ακεραιότητα;

Αποκλειστικές εικόνες από την βάφτιση της Λυδίας στην Αλόννησο – Η αλλαγή της τελευταίας στιγμής