«Η πριγκίπισσα αγόρι»: Μια ιστορία «χωρίς κλισέ» από μια μαθήτρια της Δ’ Δημοτικού

«Η πριγκίπισσα αγόρι»: Μια ιστορία «χωρίς κλισέ» από μια μαθήτρια της Δ’ Δημοτικού

«Όμως σε ένα μάθημα ελεύθερης έκφρασης, συναντάς και προκλήσεις», λέει η θεατρολόγος για το αναπάντεχο τέλος της ιστορίας της μαθήτριας.

Οι μικροί μαθητές ανακαλύπτουν μια νέα προσέγγιση προς την αφήγηση, παραμυθιών και φανταστικών ιστοριών. Καθοδηγούμενοι από την ανήσυχη θεατρολόγο τους, Ιωάννα Δούμα, εξερευνήσουν τον κόσμο της φαντασίας με πρωτοποριακό τρόπο.

«Ζήτησα στα παιδιά να γράψουν…μια ιστορία χωρίς κλισέ», αναφέρει στην παρακάτω ανάρτησή της. Μια μαθήτρια της Δ’ Δημοτικού αφηγείται την ιστορία μιας πριγκίπισσας που ονειρεύεται να ζήσει σαν αγόρι. Με βασική αφετηρία την ελευθερία έκφρασης και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα, η ιστορία αυτή ανοίγει νέους ορίζοντες στον κόσμο της παιδικής φαντασίας, προσφέροντας μια νέα προοπτική για τα παιδιά και τη νοοτροπία τους.

Το τέλος, ωστόσο, της ιστορίας που επέλεξε δεν ήταν αίσιο. «Ναι, η επικαιρότητα επηρεάζει τα παιδιά», καταλήγει η εκπαιδευτικός. «Ναι θέλω να τους δώσω σαν τρελή αληθινές αξίες αλλά η πραγματικότητα συχνά μου τσακίζει τα φτερά». 

Η ανάρτηση:

Μακάρι τα παιδιά μας να έχουν ανήσυχες δασκάλες “χωρίς κλισέ” ⬇️
Απ’την θεατρολόγο της καρδιάς μου Ιωάννα Δούμα.
‍♂️ ‍♂️ ‍♀️
“Ζήτησα στα παιδιά να γράψουν…μια ιστορία χωρίς κλισέ. Τι είναι κυρία τα κλισέ; Τα κλισέ είναι όλα αυτά που μαθαίνουμε ήδη από τα παραμύθια και θεωρούμε ως δεδομένα χωρίς να είναι. Αφορμή στάθηκε το πολύ έξυπνο βιβλίο από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος “Μια ιστορία χωρίς κλισέ”, όπου ένα κοριτσάκι τα βάζει με τα παραμύθια και ζητάει από τον μπαμπά της να δημιουργήσουν μαζί μια ιστορία χωρίς στερεότυπα. Χωρίς πριγκίπισσες που φοράνε ροζ φουστάνια, κλεισμένες σε έναν πύργο, περιμένοντας τον ιππότη να τις σώσει.

Τα παιδιά έπιασαν αμέσως το νόημα και άρχισαν να γράφουν με μανία αλλάζοντας ακόμα και το πώς ξεκινάει συνήθως ένα παραμύθι…

Όμως σε ένα μάθημα ελεύθερης έκφρασης, συναντάς και προκλήσεις. Μια μαθήτρια της Τετάρτης τάξης αποτύπωσε την ιστορία μιας πριγκίπισσας που ήθελε να είναι αγόρι. Ντυνόταν σαν αγόρι και όλα τα σχετικά. Μέχρι που μια μέρα ανακάλυψε ένα φίλτρο, το ήπιε, ζαλίστηκε και αποκοιμήθηκε. Όταν ξύπνησε όλα αυτά ήταν απλά ένας εφιάλτης.

Στην ερώτηση μου γιατί επέλεξε αυτό το τέλος μου απάντησε ότι αν δεν γινόταν έτσι τα πράγματα θα έμπαινε σε μπελάδες, όπως τα αγόρια στη Θεσσαλονίκη που ήθελαν να είναι κορίτσια, αλλά ο κόσμος τα έβριζε και τα χτυπούσε.
Ναι, η επικαιρότητα επηρεάζει τα παιδιά. Ναι θέλω να τους δώσω σαν τρελή αληθινές αξίες αλλά η πραγματικότητα συχνά μου τσακίζει τα φτερά.”

Διαβάστε επίσης:

«Η ζωή μας… μια βόλτα»: Ταινία μικρού μήκους για την Παγκόσμια Ημέρα Ρομά από το 3° ΔΣ Τυρνάβου

«Το τραγούδι βρήκε τα σωστά στόματα»: Παιδική χορωδία τραγουδά κατά της παιδικής κακοποίησης και συγκινεί

Συνομοσπονδία Γονέων:Τα μέτρα κατά της ενδοσχολικής βίας δεν αποτελούν ουσιαστική λύση