Νικολέττα Ράλλη: Η κόρη της τρώει σαλιγκάρια (video) – Είναι ασφαλές να τα τρώνε τα παιδιά;

Νικολέττα Ράλλη: Η κόρη της τρώει σαλιγκάρια (video) – Είναι ασφαλές να τα τρώνε τα παιδιά;

Η Νικολέττα Ράλλη απολαμβάνει τις καλοκαιρινές της διακοπές στην Κρήτη με τον σύζυγό της και την μονάκριβη κορούλα τους.

Η παρουσιάστρια ανεβάζει συνεχώς υλικό από τις όμορφες στιγμές που περνούν μαμά και κόρη στο Instagram account της και μέσα σε όλα αυτά ανέβασε κι ένα βίντεο που δίχασε τους followers της.

Η κόρη της τρώει σαλιγκάρια!

Και πώς θα γινόταν να είναι στην Κρήτη και να μην φάει σαλιγκάρια ή αλλιώς χοχλιούς; Η Νικολέττα Ράλλη ανέβασε ένα βίντεο με την κόρη της, τη Σόφη, η οποία τρώει σαλιγκάρια σαν επαγγελματίας. Το βίντεο αυτό δίχασε τους followers της αφού κάποιοι συνεχάρησαν τη μικρή για το θάρρος της και κάποιοι απόρησαν για το πώς η μικρή τρώει με ευχαρίστηση ένα τέτοιο πιάτο.

Αν και τα σαλιγκάρια θεωρούνται λιχουδιά σε πολλά μέρη της Ελλάδας, μαγειρεύονται με τεράστια ποικιλία συνταγών στην Κρήτη, όπου αποτελούν πράγματι ένα είδος εθνικού πιάτου

Eίναι ωφέλιμα τα σαλιγκάρια για τη διατροφή μας;

Τα σαλιγκάρια αποτελούν ένα αγαπημένο πιάτο τόσο για την Ελλάδα όσο και για άλλα μέρη της γης. Εκτός από γεύση περιέχουν και πολλά θρεπτικά συστατικά που τα καθιστούν μια πολύ καλή επιλογή τόσο για την περίοδο της νηστείας όσο και μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής.

Όπως εξηγεί η διατροφολόγος του Mednutrition, Βίκυ Αγαθοκλέους, τα σαλιγκάρια πέραν της γεύσης, έχουν υψηλή διατροφική αξία. Τα σαλιγκάρια ανήκουν στην κατηγορία του κρέατος και στον παρακάτω πίνακα φαίνεται η σύσταση τους στα 100γρ:

Συστατικά ανά 100γρ
Ενέργεια Kcal 90
Υδατάνθρακες g 2
Πρωτείνες g 16.1
Λιπαρά g 1,4
-Κορεσμένα g 0,361
-Μονοακόρεστα g 0,259
-Πολυακόρεστα g 0,252
– Χοληστερόλη mg 50
Βιταμίνη A IU 100
Βιταμίνη E mg 5
Νιασίνη mg 1,4
Ασβέστιο mg 10
Σίδηρος mg 3,5
Μαγνήσιο mg 250
Σελήνιο mg 27,4
Κάλιο mg 382
Φώσφορος mg 272

Ποια τα οφέλη τους στην υγεία;

Τα σαλιγκάρια αποτελούν καλή πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας και ανόργανων στοιχείων όπως σελήνιο, μαγνήσιο, κάλιο, φώσφορο και ασβέστιο. Έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες αλλά και λιπαρά. Συγκεκριμένα, 100γρ κρέατος σαλιγκαριού αποδίδουν περίπου 90kcal και μόλις 1,4γρ λιπαρά. Παρόλα αυτά, περιέχουν ωφέλιμα λιπαρά οξέα όπως ω-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα τα οποία έχουν ευεργετικές ιδιότητες για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Ω-3 και Ω-6 Λιπαρά Οξέα

Τα σαλιγκάρια περιέχουν μια πολύ καλή συγκέντρωση απαραίτητων λιπαρών οξέων σχεδόν ανάλογη με αυτή που περιέχουν τα ψάρια. Η κατανάλωση ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων είναι σημαντική αφού ο οργανισμός δεν μπορεί να τα συνθέσει από μόνος του και για αυτό πρέπει να τα λάβει από τη διατροφή. Η πρόσληψη ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων έχει φανεί να έχει προστατευτική δράση απέναντι στην αθηροσκλήρωση, στην στεφανιαία νόσο, το έμφραγμα και συμβάλλει στη μείωση της των τριγλυκεριδίων και της χοληστερόλης. Επιπλέον, έχει φανεί ότι τα συγκεκριμένα λιπαρά οξέα έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και δρουν προληπτικά σε μερικές μορφές καρκίνου όπως καρκίνο του μαστού και καρκίνο του παχέος εντέρου. Σημαντική επίσης είναι η επίδραση τους στην εγκεφαλική λειτουργία καθώς οι έρευνες έχουν συνδέσει την κατανάλωση ω-3 λιπαρών οξέων με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Alzheimer αλλά και κατάθλιψης.

Πηγή Βιταμινών και Ιχνοστοιχείων

Η κατανάλωση σαλιγκαριών παρέχει στον οργανισμό διάφορα θρεπτικά συστατικά σημαντικά για τις διάφορες λειτουργίες του οργανισμού. Συγκεκριμένα, τα σαλιγκάρια περιέχουν μια σημαντική ποσότητα σεληνίου η οποία καλύπτει το 39% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Το σελήνιο έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στην καλή λειτουργία του θυροειδούς αδένα και βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα. Επιπλέον, τα σαλιγκάρια αποτελούν καλή πηγή σιδήρου αποδίδοντας το 19% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης κάνοντας τα έτσι μια πολύ καλή επιλογή τροφής κατά τη διάρκεια νηστείας ή χορτοφαγίας. Επιπρόσθετα, τα σαλιγκάρια αποτελούν καλή πηγή βιταμίνης Ε η οποία έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, και νιασίνης (βιταμίνης Β3) η οποία βοηθά στη διατήρηση του νευρικού και καρδιαγγειακού συστήματος. Τέλος, τα σαλιγκάρια αποτελούν πηγή μαγνησίου, καλίου, ασβεστίου και φώσφορου εκ των οποίων τα δυο τελευταία συστατικά είναι σημαντικά για την ανάπτυξη των οστών.

Είναι ασφαλής η κατανάλωσή τους;

Η κατανάλωση σαλιγκαριών περισσότερη ωφέλιμη είναι παρά βλαβερή. Δεν υπάρχει κάποιος κίνδυνος από την κατανάλωση τους αφού τα περισσότερα σαλιγκάρια είναι βρώσιμα. Ωστόσο, σημαντικό είναι να γνωρίζουμε ότι τα σαλιγκάρια που βρίσκονται ελεύθερα στη φύση πρέπει να καθαρίζονται πριν το μαγείρεμα έτσι ώστε να μην περάσουν παράσιτα στον οργανισμό μας με την κατανάλωση τους προκαλώντας προβλήματα. Η διαδικασία αυτή είναι απαραίτητη και αρχικά θα πρέπει τα σαλιγκάρια να τοποθετηθούν σε ένα καλάθι ή καφάσι μαζί με λίγα σπασμένα μακαρόνια ή καθαρά ξερά κλαδιά από θυμάρι ή ρίγανη για 5 περίπου μέρες ώστε να τα φάνε. Το καλάθι πρέπει να έχει τρύπες ώστε να παίρνουν αέρα αλλά και να είναι σκεπασμένο από πάνω καλά ώστε να μην βγαίνουν έξω τα σαλιγκάρια. Με αυτό το τρόπο τα σαλιγκάρια καθαρίζονται και είναι έτοιμα για βράσιμο.

 

Διαβάστε επίσης:

Σχ.χρ.2023-24: «Στέρεψε» από μαθητές η Ήπειρος – Σε αναστολή λειτουργίας 29 σχολεία

Θρήνος στην Εύβοια: Πέθανε ξαφνικά 17χρονη μέσα στο σπίτι της

Καμπανάκι ΕΟΦ για γνωστό σκεύασμα: Απαγορεύει την πώληση και τη χρήση του