Ο ΠΟΥ προειδοποιεί για τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα: Πώς να τα αποφύγουμε;

υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα

Ο ΠΟΥ προειδοποιεί για τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα: Πώς να τα αποφύγουμε;

Τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα είναι ένας από τους 4 τομείς που ευθύνονται για εκατομμύρια θανάτους στην Ευρώπη.

Εάν προσπαθείτε να διατηρήσετε την υγεία των παιδιών σας, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ποια τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα και τους κινδύνους που αυτά εγκυμονούν. Τα τρόφιμα αυτά, που βρίσκονται παντού γύρω μας, συνδέονται με σοβαρές μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην υγεία και συχνά δεν προσφέρουν τη θρεπτική αξία που χρειάζονται τα παιδιά μας.

Τι Είναι τα υπερ – επεξεργασμένα τρόφιμα;

Τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα είναι προϊόντα που έχουν υποστεί έντονη βιομηχανική επεξεργασία και περιέχουν πολλαπλά πρόσθετα. Συνήθως, είναι φτιαγμένα από συνδυασμό συστατικών που περιλαμβάνουν ζάχαρη, αλάτι, λίπη και τεχνητά πρόσθετα όπως χρωστικές, συντηρητικά και ενισχυτικά γεύσης. Αυτά τα τρόφιμα είναι δημοφιλή λόγω της ευκολίας και της γεύσης τους, αλλά οι επιπτώσεις τους στην υγεία είναι ανησυχητικές.

Ποια είναι τα υπερ – επεξεργασμένα τρόφιμα; Τα πιο κοινά παραδείγματα περιλαμβάνουν:

  • Αναψυκτικά: Ζαχαρούχα ποτά, όπως η σόδα και τα ενεργειακά ποτά, που συχνά περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και τεχνητές γεύσεις.
  • Σνακ: Πατατάκια, κριτσίνια, και άλλα συσκευασμένα αλμυρά σνακ που είναι γεμάτα από ανθυγιεινά λίπη και αλάτι.
  • Γλυκά: Κέικ, μπισκότα, σοκολάτες και καραμέλες που είναι πλούσια σε ζάχαρη και άλλα πρόσθετα.
  • Έτοιμα γεύματα: Κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα, όπως πίτσα, ζυμαρικά και προτηγανισμένες πατάτες, που είναι γεμάτα συντηρητικά και τεχνητά συστατικά.
  • Κρέας επεξεργασμένο: Αλλαντικά όπως ζαμπόν, λουκάνικα και μπέικον, τα οποία περιέχουν συντηρητικά και άλλα πρόσθετα για να διατηρηθούν φρέσκα.
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα: Γιαούρτια με γεύσεις και ροφήματα γάλακτος που περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη και τεχνητά πρόσθετα.

Οι κίνδυνοι για τα παιδιά

Η συχνή κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων έχει σοβαρές συνέπειες για την υγεία των παιδιών:

  • Παχυσαρκία: Αυτά τα τρόφιμα είναι συχνά υψηλά σε θερμίδες, ζάχαρη και ανθυγιεινά λίπη, οδηγώντας σε αύξηση βάρους και παχυσαρκία.
  • Διατροφικές ελλείψεις: Η έλλειψη θρεπτικών συστατικών, όπως βιταμίνες και φυτικές ίνες, μπορεί να οδηγήσει σε ανεπάρκειες, επηρεάζοντας την ανάπτυξη και την ευημερία των παιδιών.
  • Αυξημένος κίνδυνος χρόνιων ασθενειών: Η κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων συνδέεται με τον διαβήτη τύπου 2, τις καρδιαγγειακές παθήσεις και άλλες σοβαρές ασθένειες.

Τι αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ);

Ο ΠΟΥ προειδοποιεί ότι τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα, μαζί με τον καπνό, τα ορυκτά καύσιμα και το αλκοόλ, ευθύνονται για 2,7 εκατομμύρια θανάτους κάθε χρόνο στην Ευρώπη. Οι βιομηχανίες που παράγουν αυτά τα προϊόντα χρησιμοποιούν επιθετικές τακτικές μάρκετινγκ για να στοχεύσουν ευάλωτες ομάδες, όπως τα παιδιά, με παραπλανητικές διαφημίσεις και ανακριβείς ισχυρισμούς για τα προϊόντα τους.

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς;

Ως γονείς, μπορείτε να προστατεύσετε την υγεία των παιδιών σας με μερικές απλές αλλά αποτελεσματικές στρατηγικές:

  1. Διαβάστε τις ετικέτες: Ελέγξτε τις ετικέτες των τροφίμων για πρόσθετα, ζάχαρη και αλάτι. Προσπαθήστε να επιλέγετε τρόφιμα με λιγότερα συστατικά.
  2. Προτιμήστε φρέσκα και ολικής αλέσεως τρόφιμα: Προτιμήστε τα φρέσκα φρούτα, τα λαχανικά, τα ολικής αλέσεως δημητριακά και τις πρωτεΐνες που προέρχονται από φυσικές πηγές.
  3. Προετοιμάστε γεύματα στο σπίτι: Το μαγείρεμα στο σπίτι σας επιτρέπει να ελέγχετε τα συστατικά και τις μερίδες.
  4. Περισσότερη κατανάλωση νερού: Αντί για αναψυκτικά, προτρέψτε τα παιδιά να πίνουν νερό ή φυσικούς χυμούς χωρίς προσθήκη ζάχαρης.
  5. Εκπαιδεύστε τα παιδιά: Μιλήστε στα παιδιά σας για τη σημασία της υγιεινής διατροφής και μάθετέ τα να αναγνωρίζουν και να αποφεύγουν τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα.

Τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα μπορεί να φαίνονται πρακτικά και γευστικά, αλλά οι κίνδυνοι για την υγεία των παιδιών μας είναι σημαντικοί. Ως γονείς, πρέπει να κάνετε τις σωστές επιλογές για την υγεία και την ανάπτυξη των παιδιών μας, υιοθετώντας υγιεινές, θρεπτικές επιλογές στη διατροφή τους.

Διαβάστε επίσης:

Τι ευθύνεται για την ταχεία αύξηση του βάρους των παιδιών; Πρακτικές συμβουλές για γονείς

Τι βάζει στο ταπεράκι της βόλτας μια μαμά στο Instagram

7 σνακ που εγγυώνται τέλεια συγκέντρωση στις σχολικές εξετάσεις

Ροή Ειδήσεων