Παιδιά και οθόνες: Τι συστήνει ο διάσημος «κανόνας του 3-6-9-12»;

Παιδιά και οθόνες: Τι συστήνει ο διάσημος «κανόνας του 3-6-9-12»;

Παιδιά και οθόνες: Τι συστήνει ο διάσημος «κανόνας του 3-6-9-12»;

Μύθοι και αλήθειες γύρω από τον κανόνα του Serge Tisseron.

Η σύγχρονη εποχή μάς δίνει απεριόριστη πρόσβαση σε τεχνολογία και οθόνες, προκαλώντας την ανάγκη για νέους κανόνες και οδηγίες για τη χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών, ιδιαίτερα όσον αφορά τα παιδιά. Ο κανόνας του Serge Tisseron, γνωστός και ως “κανόνας του 3-6-9-12”, αποτελεί μια προσέγγιση που έχει σχεδιαστεί για να προστατεύσει την ψυχολογική και φυσική υγεία των παιδιών κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής τους.

Ο κανόνας του Serge Tisseron: Ένας οδηγός για γονείς

Ο Serge Tisseron, γνωστός Γάλλος ψυχίατρος και ψυχαναλυτής, έχει κάνει έρευνα και για την επίδραση των ηλεκτρονικών συσκευών στην ανάπτυξη των παιδιών. Βασιζόμενος στα ευρήματα της έρευνάς του, το 2013 πρότεινε έναν κανόνα που ρυθμίζει τη χρήση των οθονών, με στόχο να ελαχιστοποιήσει τις αρνητικές επιπτώσεις της υπερβολικής έκθεσης.

Τα βήματα του κανόνα

Ο κανόνας του 3-6-9-12 συνιστά τα εξής:

  • Για παιδιά ηλικίας 3 ετών: Αποφύγετε κάθε χρήση ηλεκτρονικών συσκευών, καθώς η νευρολογική ανάπτυξη των παιδιών σε αυτήν την ηλικία είναι εξαιρετικά ευαίσθητη.
  • Για παιδιά ηλικίας 6 ετών: Περιορίστε τη χρήση σε 1 ώρα ημερησίως. Αυτό βοηθάει τα παιδιά να διατηρούν μια ισορροπία ανάμεσα στην ψηφιακή διασύνδεση και τις φυσικές δραστηριότητες.
  • Για παιδιά ηλικίας 9 ετών: Περιορίστε τη χρήση σε 1,5 ώρα ημερησίως. Αυτό ενισχύει την ψυχική και σωματική υγεία, ενώ επιτρέπει την ανάπτυξη προσωπικών ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων.
  • Για παιδιά ηλικίας 12 ετών: Περιορίστε τη χρήση σε 2 ώρες ημερησίως. Αυτό βοηθά στη διατήρηση της ισορροπίας ανάμεσα σε ψηφιακές και φυσικές δραστηριότητες, προάγοντας την υγιή ανάπτυξη και την κοινωνική διάπλαση.

Τα οφέλη της εφαρμογής

Ο κανόνας του Serge Tisseron βοηθάει στην προστασία της ψυχολογικής και φυσικής υγείας των παιδιών, διασφαλίζοντας ότι η χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών είναι ενσωματωμένη στο καθημερινό τους ρυθμό με ισορροπημένο τρόπο. Επίσης, βοηθάει στην εκπαιδευτική και κοινωνική ανάπτυξη, ενώ προστατεύει τα παιδιά από την υπερβολική έκθεση στις τεχνολογίες.

Ο κανόνας του Serge Tisseron, γνωστός και ως “3-6-9-12”, έχει προκαλέσει αρκετές συζητήσεις και απορίες, κυρίως λόγω της σημασίας του για την παιδική ανάπτυξη και την επίδραση της τεχνολογίας στην ψυχολογία των παιδιών.

Μερικές απορίες που σχετίζονται με αυτόν τον κανόνα:

  1. Γιατί είναι σημαντικός ο κανόνας του 3-6-9-12;
    • Ο κανόνας αυτός επισημαίνει τη σημασία της ρύθμισης και περιορισμού της χρήσης των ηλεκτρονικών συσκευών από μικρή ηλικία, προκειμένου να προστατευθεί η φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών και να διατηρηθεί η ισορροπία ανάμεσα στις ψηφιακές και φυσικές δραστηριότητες.
  2. Πώς μπορούν οι γονείς να εφαρμόσουν τον κανόνα αυτόν;
    • Οι γονείς μπορούν να εφαρμόσουν τον κανόνα παρακολουθώντας τον χρόνο που τα παιδιά τους περνούν μπροστά από οθόνες και ρυθμίζοντας τη χρήση ανάλογα με την ηλικία τους. Επίσης, συνειδητοποιώντας τις επιπτώσεις της υπερβολικής έκθεσης σε οθόνες και δίνοντας προτεραιότητα σε εναλλακτικές δραστηριότητες.
  3. Ποιες είναι οι επιστημονικές βάσεις του κανόνα του Serge Tisseron;
    • Ο Serge Tisseron βασίζει τις συστάσεις του σε επιστημονικές μελέτες που δείχνουν τις δυνητικές επιπτώσεις της υπερβολικής χρήσης ηλεκτρονικών συσκευών στην ανάπτυξη των παιδιών, όπως η επίδραση στην ύπνο, την συμπεριφορά και την ψυχική υγεία.

Πέντε μύθοι για τον κανόνα

Ο κανόνας του Serge Tisseron έχει προκαλέσει διάφορες ερμηνείες και μύθους και τη συζήτηση γύρω από τη χρήση τεχνολογίας από τα παιδιά. Ας δούμε πέντε μύθους που περιβάλλουν τον κανόνα αυτόν:

  1. Ο κανόνας είναι απόλυτος και απαρέγκλιτος.
    • Πρόκειται για έναν κανόνα ο οποίος διατυπώθηκε ως γενική κατευθυντήρια γραμμή για τους γονείς και δεν πρέπει να ερμηνεύεται απόλυτα. Η κατανόηση και η προσαρμογή του στις ανάγκες του κάθε παιδιού είναι σημαντική.
  2. Ακολουθώντας τον κανόνα, τα παιδιά θα πρέπει να απομονώνονται από την τεχνολογία.
    • Ο κανόνας δεν απαιτεί απομόνωση από την τεχνολογία, αλλά τη ρύθμιση και την ισορροπία στη χρήση της. Η τεχνολογία μπορεί να είναι χρήσιμο εργαλείο για την εκπαίδευση και την ψυχαγωγία των παιδιών, υπό τις κατάλληλες συνθήκες.
  3. Ο κανόνας είναι αποτέλεσμα επιστημονικής έρευνας και αποδεδειγμένος απόδοσης.
    • Παρόλο που ο κανόνας βασίζεται σε επιστημονικές μελέτες για τις επιπτώσεις της τεχνολογίας στα παιδιά, δεν υπάρχει απόλυτη συναίνεση ως προς την ακριβή διάρκεια ή την επίδραση της χρήσης σε κάθε περίπτωση.
  4. Ο κανόνας είναι ο ίδιος για όλες τις ηλικίες και περιοχές.
    • Η εφαρμογή του κανόνα μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τις κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες, καθώς και τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε παιδιού.
  5. Η ακατάλληλη χρήση τεχνολογίας από τα παιδιά οφείλεται μόνο στον κανόνα του 3-6-9-12.
    • Η υπερβολική χρήση τεχνολογίας μπορεί να οφείλεται και σε άλλους παράγοντες, όπως η έλλειψη εναλλακτικών δραστηριοτήτων, τα κοινωνικά πρότυπα και οι συνθήκες στο σπίτι.

Διαβάστε επίσης:

Η προσκόλληση στην τηλεόραση βασικός παράγοντας παχυσαρκίας

Αν έχετε παιδάκι 1-3 ετών, δείτε γιατί δεν πρέπει να βλέπει τηλεόραση πάνω από 2 ώρες την ημέρα

Έκθεση του νηπίου σε τηλεόραση: Η «αόρατη» επίπτωση σύμφωνα με νέα έρευνα