Παιδοψυχολόγος αποκρυπτογραφεί τι μαρτυρά η ζωγραφιά της Τζωρτζίνας

Παιδοψυχολόγος αποκρυπτογραφεί τι μαρτυρά η ζωγραφιά της Τζωρτζίνας

Η υπόθεση των 3 παιδιών από την Πάτρα που βρήκαν αιφνίδιο θάνατο μονοπωλεί την επικαιρότητα και οι εξελίξεις διαδέχονται η μία την άλλη.

Όπως προανήγγειλε η Αγγελική Νικολούλη στην εκπομπή της αύριο στο ΜEGA θα ασχοληθεί εκ νέου με την υπόθεση και μάλιστα θα παρουσιάσει ζωγραφιές της μικρής Τζωρτζίνας. Μάλιστα στο trailer προβάλλει και μερικές εξ αυτών, ενώ ακούμε την φωνή της μαμάς των 3 κοριτσιών να περιγράφει μια από τις ζωγραφιές της Τζωρτζίνας που όπως αποκάλυψε η μαμά είχε ζωγραφίσει προφητικά 3 αγγελάκια στον ουρανό.

Με ανάρτησή της η Χριστίνα Μπογιατζή, παιδοψυχολόγος, εστιάζει σε μια συγκεκριμένη ζωγραφιά (εικόνα προφίλ) και αναλύει τι δείχνουν τα όσα σκίτσαρε και αποτύπωσε η 9χρονη Τζωρτζίνα.

 

 

Η ανάλυση της παιδοψυχολόγου Χριστίνας Μπογιατζή για την ζωγραφιά της 9χρονης Τζωρτζίνας

1. Θέση παιδιού στην κούνια χρώμα μπλε: νιώθω ανασφάλεια να μπω στο σχήμα της ζωγραφιας, σας προσέχω και σας παρατηρώ από μακρυά.

2. Κάνω κουνια: παραμένω παιδί. Ειμαι δυναμική μου αρέσει η κίνηση.

3. Σχήμα δεντρου: κορμός σε σχήμα κρεμάλας. Πρέπει να βρω τις λέξεις για να μην κρεμαστω. Κινδυνευω.

4. Κίτρινη κουνια: η θέση μου είναι αυτή της αντίληψης, η δυνατότητα μου να κινούμαι και να βλέπω από άλλη οπτική γωνία με βάζει σε ισχυρή θέση αντίληψης.

5. Ένωση δέντρου με καρδιά: συνδέομαι αλλά μένω μακρυά.

6. “ΓΙΑ ΕΣΑΣ”: Δωστε προσοχή στη ζωγραφιά του πλαισίου καρδιάς. Όποιος μπορεί να το καταλαβει; Για όλους εσάς! Κραυγή βοηθείας. Γραμμενο με κοκκινο χρωμα σημαίνει πως ζητάω βοήθεια απο εκείνους που αισθανομαι οτι ανηκω μαζι τους, πχ. οποιον ενδιαφέρεται.

7. Φωτεινότητα στην καρδια: Στο πλαίσιο της καρδιάς είναι ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ!

8.Σχημα αγγέλου/ πτηνου με μύτη που εξέχει: Η αδερφή μου έγινε αγγελος, πεθανε. Η μυτη της κάτι λεει για το θάνατό της, ομως εγινε ΚΑΙ πουλι/πτηνο πράγμα που με φοβίζει και εμένα και νιωθω ανασφάλεια.

9.Πράσινο πλαίσιο σε σχήμα καρδιάς: Βάζω αυτο που συμβαίνει στην αδερφή μου σε θέση ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ για να μη μου συμβεί το ιδιο.

10. Κεντρικη φιγουρα με μαυρισμένο πρόσωπο: το πρόσωπο διπλα στην αδερφη μου ειναι επιθετικό, μη προσβάσιμο, πολυ συγχεχυμένο, τερατωδες, με χέρια που παραβιάζουν τα όρια της αδερφης μου ομως εκεινη βγαινει απο το σχημα σιγα σιγα και σωζεται απο αυτο το πρόσωπο.

11. Πρασινος αγγελος: Η αδερφη μου ΦΕΥΓΕΙ απο το μαυρισμένο προσωπο με τα μακρυα χέρια. Διαφοροποιείται.

12. Δεξια θέση αγγελου στη ζωγραφια: Η αδερφη μου (ΙΡΙΔΑ) ειναι πλέον ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, γιατι μετά την παιδική ηλικία της κουνιας, ΓΙΝΕΣΑΙ ΑΓΓΕΛΟΣ στο μέλλον αν και εγώ απέχω απο αυτό γιατι βρίσκομαι αριστερα, μακριά.

13. Πατέρας πουθενα. ΑΦΑΝΤΟΣ.

14. Μεικτά χρωματα πλαισιου καρδιάς: Το πράσινο είναι γιατι θελω να ειμαι μακρια του, δεν θελω να γινω αγγελος, το κοκκινο ειναι γιατι συμπεριλαμβανομαι εφοσον το βλέπω απο μακριά.

15. Μαυρο πρόσωπο: Αμφιθυμία συναισθημάτων, απροσδιοριστο ον που προκαλεί σκοτάδι, κυριαρχία, θάνατο.

Σημαντική διευκρίνιση

Πολλοί χρήστες των social media κάνουν λόγο ότι στην επίμαχη φωτογραφία με τη ζωγραφιά που ανήρτησε η παιδοψυχολόγος κ. Μπογιατζή και βάσει αυτών σχολιάζει τον ψυχικό κόσμο του παιδιού επί της ουσίας πρόκειται για μια σύνθεση 2 ζωγραφιών του παιδιού οπότε ενδεχομένως τα όποια συμπεράσματα δεν μπορούν να είναι ακριβή.

Σε αυτούς ακριβώς η κ. Μπογιατζή διευκρινίζει τα εξής “Ακόμα και αν είναι 2 οι ζωγραφιές, ενέχουν τα ίδια στοιχεία με την ίδια ερμηνεία.

Δηλαδή: Τα χρώματα, οι θέσεις και τα συναισθήματα παραμένουν παρόμοια καθώς φαίνεται να υπάρχει η λεγόμενη εσωτερική ΣΥΝΟΧΗ (coherence) και βγαίνουν τα ίδια συμπεράσματα.

Το μόνο που θα άλλαζε θα ήταν στο “Για εσάς”, ότι θα απευθυνόταν σε ΟΠΟΙΟΝ εμπλέκεται άμεσα την ώρα που πραγματοποιείται η ζωγραφιά, θα μπορούσε να αναφέρεται σε περίγυρο χωρίς να είναι απαραίτητα κραυγή βοηθείας.

Η ουσία όμως του ιχνογραφήματος, το μαυρισμένο πρόσωπο, το πτηνο/αγγελος κτλ παραμένουν ίδιας σπουδαιότητας και σημασιολογίας.

Με προβληματίζει το σημείο που ενώνει το δέντρο (κρεμάλα) με το περίγραμμα της καρδιάς. Εύχομαι να μην είναι κανένας επιτήδειος που εμπαίζει την επιστήμη αυτήν.

Tα παιδιά μας μιλούν μέσα από τις ζωγραφιές τους

Οι ζωγραφιές των παιδιών δεν είναι τυχαίο ότι θεωρούνται από τους ειδικούς ως “καθρέφτες” της ψυχής τους. Μέσα από τα σκίτσα, τις μουτζούρες και τα άτσαλα σχέδια τους αποκαλύπτουν τη συναισθηματική τους κατάσταση, τον ψυχισμό, τα παράπονα τους αλλά τα μυστικά που τους βαραίνουν. Οι ζωγραφιές λειτουργούν ως έναν απενοχοποιημενο τρόπο έκφρασης συναισθημάτων δίχως την απαίτηση λεκτικής επάρκειας.

Όπως εξηγεί η παιδοψυχολόγος κ. Μπογιατζή οι ζωγραφιές παιδιών πριν τα 7 έτη δεν έχουν τόσο ρεαλισμό και λέγονται προσχήματικα. Ζωγραφιές μετά τα 7 έτη εντάσσονται στο σχηματικο στάδιο και διέπονται από ρεαλισμό και βάθος. Τα κορίτσια συνήθως χρησιμοποιούν ευρύτατο φάσμα χρημάτων και οι λεπτομέρειες είναι πιο εύστοχες από αυτές των αγοριών στο σχηματικο στάδιο (ηλικία 7 και ανω).

Διαβάστε επίσης:

Αυτά τα ελληνικά παιδικά βιβλία που διεκδικούν τον τίτλο του καλύτερου της χρονιάς!

Θρήνος στο “τελευταίο αντίο” της οικογένειας από την Ανδραβίδα – Τραγική φιγούρα ο 12χρονος Μιχάλης

Κύπρος: 2,5 μηνών μωρό ξεψύχησε στο Μακάρειο – Υπό κράτηση οι γονείς έπειτα από τη σοκαριστική νεκροτομή

Ροή Ειδήσεων