“Στο Ολοήμερο τρώνε τα παιδιά, ακολουθεί 2ωρη μελέτη ώστε το απόγευμα να περνούν ποιοτικό χρόνο με τους γονείς”

“Στο Ολοήμερο τρώνε τα παιδιά, ακολουθεί 2ωρη μελέτη ώστε το απόγευμα να περνούν ποιοτικό χρόνο με τους γονείς”

Την Δευτέρα 12/9 ανοίγουν τα σχολεία με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να επιστρέφουν στις σχολικές αίθουσες χωρίς υποχρεωτική χρήση μάσκας. Επίσης, δεν θα είναι υποχρεωτικό το self test για την προσέλευση στις σχολικές μονάδες, όμως για ανεμβολίαστους καθηγητές και προσωπικό το ΦΕΚ ορίζει ένα rapid test ή PCR test την εβδομάδα.

Κόπτσης : «Με το μεταρρυθμιστικό μας έργο αλλάζουμε το σχολείο»

«Με το μεταρρυθμιστικό μας έργο αλλάζουμε το σχολείο» τόνισε ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 κ λίγα 24ωρα πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς.

Οι μεταρρυθμίσεις, σύμφωνα με τον κ. Κόπτση αφορούν σε νέους θεσμούς, στην συνέχιση των καινοτομιών που υπήρχαν από πέρσι αλλά και σε νέες καινοτομίες που εφαρμόζονται φέτος.

«Οι διαδραστικοί πίνακες και τα σετ ρομποτικής θα είναι στα σχολεία σε λίγο, ήδη αρχίζουν να μοιράζονται. Αλλάζει το σχολείο. Φεύγουμε πια από αυτό το γνωσιακό σχολείο και θα φανεί στην πράξη» ανέφερε ο κ. Κόπτσης.

Η επιστροφή στο σχολείο πιο ψηφιακά προστατευμένη από ποτέ

Μεταξύ των νέων θεσμών, ο μέντορας και ο ενδοσχολικός συντονιστής

«Ο μέντορας είναι ένας εκπαιδευτικός σε κάθε σχολείο όταν υπάρχουν 1 έως 8 νέοι εκπαιδευτικοί με έως 5 έτη υπηρεσίας είτε αναπληρωτές είτε νέο-διοριζόμενοι που θέλουν υποστήριξη από έναν έμπειρο αστυνομικό που θα τους καθοδηγεί.

Ο σχολικός συντονιστής είναι ένα όργανο συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου που θα υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς είτε ανά ομάδες τάξεων με σεμινάρια είτε ανά ειδικότητες και θα εποπτεύει την διδακτέα ύλη και πως όλοι συμβαδίζουν ενώ θα εισηγείται τα καινοτόμα προγράμματα για να έχουν μια ευθυγράμμιση κοινή στο σχολείο.

Το πρόγραμμα που δίνει “γροθιά” στα περιστατικά bullying

Ο κ. Κόπτσης αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα «Φιλία», που στην ουσία πρόκειται για την δημιουργία μιας δομής στο σχολείο, την διεύθυνση και την περιφέρεια για να προλαμβάνει και να αντιμετωπίζει φαινόμενα βίας. Ετοιμάζεται επίσης, πρόσθεσε, ένα επιμορφωτικό υλικό για όλους τους εκπαιδευτικούς και επίσης μια πλατφόρμα με αναρτημένο υλικό, σύστημα καταγραφής περιστατικών, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που ολοκληρώνεται και θα ανακοινωθεί από την Υπουργό.

To Oλοήμερο αναβαθμίζεται σε έναν παιδαγωγικό χώρο δημιουργικής απασχόλησης

Αναφερόμενος στο ολοήμερο σχολείο, ο κ. Κόπτσης επισήμανε ότι βούληση του Υπουργείου είναι να αλλάξει μορφή, αποτελώντας έναν παιδαγωγικό χώρο δημιουργικής απασχόλησης.

«Μετά το πρωινό πρόγραμμα ακολουθεί η σίτιση των παιδιών, στην συνέχεια δίωρη μελέτη για να τελειώνουν τα παιδιά τουλάχιστον τα βασικά μαθήματά τους και να έχουν το απόγευμα ποιοτικό χρόνο με τους γονείς τους.

Μετά υπάρχει ακόμα ένα δίωρο που είναι οι όμιλοι, όπου θέλουμε να ικανοποιήσουμε τις πολλαπλές και σύγχρονες ανάγκες των μαθητών για συναισθηματική-πνευματική ανάπτυξη, που είναι η εκμάθηση μουσικών οργάνων, STEM, δημιουργία εφημερίδας, κατασκευές και ένα πλήθος εκδηλώσεων και δράσεων που θα αναβαθμίσουν το σχολείο να το κάνουν χρήσιμο, χρηστικό και ευχάριστο για τους μαθητές.

Να μένουν και να αποκτούν δεξιότητες, γνώσεις και να περνούν ευχάριστα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κόπτσης.

Ρεπορτάζ Ιnfokids.gr: Γονείς και εκπαιδευτικοί κατά του Ολοήμερου – “Είναι «πάρκινγκ» παιδιών χωρίς υποδομές”

Πολλοί αναγνώστες που έχουν επικοινωνήσει με το Ιnfokids.gr εκφράζουν ανοιχτά τις επιφυλάξεις τους για το διευρυμένο Ολοήμερο.

Μάλιστα αρκετοί μας δήλωσαν ότι θα ήθελαν να διαψευστούν και όλα να κυλήσουν ρολόι όμως είναι βέβαιοι πως τα προβλήματα και τα παράπονα θα εμφανιστούν από την πρώτη κιόλας μέρα εφαρμογής της διευρυμένης λειτουργίας.

Οι επιφυλάξεις είναι πολλές καθώς πρόκειται να εφαρμοστεί ένα μοντέλο παρόμοιο μ’ εκείνο του εξωτερικού, με την έλλειψη προετοιμασίας να είναι εμφανής.

Όπως αναφέρει στο Ιnfokids.gr η Κ.Δ, μαμά 2 παιδιών στην Β και στην Ε Δημοτικού “Η εφαρμογή του Διευρυμένου Ολοήμερου είναι κενό γράμμα. Πώς θα μπορέσει να λειτουργήσει αυτό που διαφημίζει η υπουργός όταν απουσιάζουν οι υποδομές;

Τι είδους καινοτομία είναι να έχουμε  τα παιδιά στοιβαγμένα σε αίθουσες κελια επί δέκα ώρες;

Πάνε να αντιγράψουν τα ξένα εκπαιδευτικά συστήματα χωρίς στη χώρα μας να έχουμε ούτε τα μισά από αυτά που έχουν εκείνα τα σχολεία.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο μπαμπάς Γιώργος Παπαδόπουλος που ο γιος του φοιτά στη Γ Δημοτικού και όπως δηλώνει στο Infokids.gr “Καλά τα λέει η υπουργός αλλά μάλλον ξεχνάει σε ποια χώρα θέλει να εφαρμόσει αυτό το πρόγραμμα.  Δεν υπάρχουν υποδομές για τη συγκρότηση του Ολοήμερου Δημοτικού. Ας το πει ένα «πάρκινγκ… ολοήμερου» για να μην μπερδευόμαστε και εμείς οι γονείς.

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ: “ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΦΙΕΣΤΑ ΜΕ ΔΗΘΕΝ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ”

Την ίδια στιγμή, εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας κάνουν λόγο για απουσία διαβούλευσης του υπουργείου Παιδείας με τους εκπαιδευτικούς και δίνουν έμφαση στην απουσία κατάλληλων υποδομών.

Σε ανακοίνωσή του το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών,  κατηγορεί την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι αναπτύσσει «ένα πρόχειρο πρόγραμμα χρησιμοποιώντας ως επικοινωνιακό πρόσχημα την ψευδεπίγραφη λύση του δημογραφικού προβλήματος». 

«Υπάρχουν οι κτιριακές υποδομές και ο αντίστοιχος εξοπλισμός, ώστε να καλύψουν τις συνολικές ανάγκες των παιδιών που θα έρχονται στο σχολείο στις 8:15 και θα αναχωρούν στις 17:30 και δεν το ξέρουμε;»

Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων «Πώς θα αντιμετωπιστεί η αποξένωση των παιδιών από το οικογενειακό περιβάλλον και ιδιαίτερα των μικρότερων ηλικιών;

Υπάρχει πρόγραμμα κάλυψης των επιπλέον διδακτικών ωρών με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και με ποιο καθεστώς πρόσληψης;» είναι μερικά μόνο από τα ερωτήματα που θέτουν οι εκπαιδευτικοί, ενώ υπογραμμίζουν πως εάν η κυβέρνηση θέλει «να λύσει το δημογραφικό πρόβλημα στη χώρα οφείλει να διασφαλίσει θέσεις εργασίας, με σεβασμό στην 8ωρη εργασία και με μισθούς αξιοπρέπειας κι όχι πείνας».

Μάλιστα διερωτώνται “Ποια παιδαγωγική θεωρία προάγει μια παρατεταμένη παρουσία μαθητών από το πρωί (από τις 7 αν λειτουργεί και πρωινή ζώνη) μέχρι το απόγευμα (το χειμώνα 5:30 ώρα έχει νυχτώσει) με ό, τι συνεπάγεται στη συνολική τους ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη μακριά από το οικογενειακό τους περιβάλλον;”

Καταλήγοντας τονίζουν ότι “ αποτελεί τουλάχιστον ειρωνεία να αναγράφεται ότι οι μαθητές μεταβαίνουν στην αίθουσα γεύματος, όταν η συντριπτική πλειονότητα των σχολείων χρησιμοποιεί τις αίθουσες διδασκαλίας ως χώρο σίτισης. 

ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ  «ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΠΑΙΔΟΦΥΛΑΚΤΗΡΙΟ»

“Επιπλέον το δημόσιο σχολείο δεν προσφέρεται για πειραματισμούς και δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να μετατραπεί σε «σύγχρονο παιδοφυλακτήριο», πέρα από κάθε παιδαγωγική θεωρία, αλλά ούτε και το μέσο για να επεκταθεί από την κυβέρνηση της ΝΔ το ωράριο εργασίας συνολικά και η εγκαθίδρυση μιας κοινωνίας που το 8ωρο εργασίας θα μετατραπεί σε 16ωρο….”

Δε θα επιτρέψουμε την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης που έχει σημαντικό έργο να επιτελέσει για όλους τους μαθητές και όχι να τους «κρατάει» όσο περισσότερο χρόνο επιλέγει η κυβέρνηση στον σχολικό χώρο χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να ανταποκριθεί στις πολλαπλές κοινωνικές, μορφωτικές και ψυχοσυναισθηματικές ανάγκες τους.”

Διαβάστε επίσης:

Σοκ στην Εύβοια: Μαχαίρωσε τον σύζυγό της μπροστά στο 2χρονο παιδί τους

Αυτός ο Δήμος κάνει δωρεάν rapid test το Σαββατοκύριακο για μαθητές και εκπαιδευτικούς για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Λούνα παρκ: Τα νεότερα για την υγεία των τραυματιών – Πότε αναμένεται το πόρισμα για τις συνθήκες του ατυχήματος

Συνελήφθη 62χρονος για πορνογραφία ανηλίκων και γενετήσιες πράξεις με ανήλικους – Θύματα τουλάχιστον 5 ανήλικες

Ροή Ειδήσεων