«Τελικά όποιον θέλω καλώ στο πάρτι του παιδιού;»: Μια σημαντική συζήτηση έχει ανοίξει στο Ιnstagram τις τελευταίες μέρες

παιδικό πάρτι

«Τελικά όποιον θέλω καλώ στο πάρτι του παιδιού;»: Μια σημαντική συζήτηση έχει ανοίξει στο Ιnstagram τις τελευταίες μέρες

Ο εκπαιδευτικός Μάριος Μάζαρης άνοιξε στα social media μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση – τα σχόλια και άλλων ειδικών.

Η σημαντική συζήτηση που ξεκίνησε στο Instagram ο εκπαιδευτικός Μάριος Μάζαρης αποτελεί πηγή ενδιαφέροντος και μακράς ανάλυσης. Η απορία πολλών γονέων, “Τελικά, όποιον θέλω καλώ στο πάρτι του παιδιού μου;”, φέρνει σημαντικά ηθικά και κοινωνικά ερωτήματα σε γονείς και άλλους ειδικούς. Στο επίκεντρο της συζήτησης έρχονται οι επιλογές και οι περιορισμοί που έρχονται στον οικοδεσπότη ενός παιδικού πάρτι, φέρνοντας στην επιφάνεια πτυχές της κοινωνικής συνείδησης και της ενσυναίσθησης στις μέρες μας. Είναι σωστό ένας γονιός να μην καλεί σε ένα παιδικό πάρτι όλους τους συμμαθητές του παιδιού του;

Διαβάστε επίσης: Οι συμμαθητές του παιδιού μου δεν ήρθαν στα γενέθλιά του, πώς να το διαχειριστώ;

Η ανάρτηση του εκπαιδευτικού Μάριου Μάζαρη:

«Αυτές τις μέρες το ζήσαμε ξανά. Ένα πάρτι ενός παιδιού που δεν καλέστηκαν όλοι. Την πρώτη φορά δύο εβδομάδες πριν, δεν είπα κάτι. Τα παιδιά την ώρα του ‘Τι νέα’ άρχισαν να λένε πόσο ωραία πέρασαν στο πάρτι αυτό. Τους άφησα, είπαν, είπαν, παρατηρούσα τα υπόλοιπα.

Έβλεπα κάποια απορημένα βλέμματα, κάποια στενάχωρα. Όταν τελείωσε η κουβέντα, είπα στο κορίτσι που έκανε το πάρτι. Κατάλαβες ότι δεν ήταν πολύ ευχάριστο που συζητήθηκε τόσο πολύ σήμερα αυτό το πάρτι; Ναι, μου είπε, με το κεφάλι κατεβασμένο. Τους είχα πει κι εγώ να μην το συζητήσουν σήμερα. Άφησα τις μέρες να περάσουν. Aπό τη μία σκέφτομαι πάντα πως η ζωή είναι γεμάτη ματαιώσεις που οφείλουμε να αποδεχτούμε, από την άλλη θέλει χρόνο και τρόπο η προσπάθεια αυτή.

Ακριβώς μια εβδομάδα μετά, ζήσαμε το ίδιο σκηνικό: ένα άλλο πάρτι άλλου παιδιού. Πριν κάνουμε τον κύκλο συζήτησης,  είπα στο παιδί που γιόρταζε ‘προσπαθήστε να μην κάνετε μεγάλη αναφορά στο πάρτι’.  Ναι, κύριε, μου λέει το αγόρι, το σκέφτηκα κι εγώ. Την ώρα της κουβέντας, άρχισαν ένας ένας να λένε πόσο φανταστικά πέρασαν. Το αγόρι που γιόρταζε, αγχωνόταν πιο πολύ από μένα, ίδρωνε και στενοχωριόταν. Δεν είναι σωστό, τους είπε. Κι εκεί, έγινε η έκρηξη. Δεν κατάλαβα, λέει ένα άλλο αγόρι. Δεν έχουμε δικαίωμα να καλούμε όποιον θέλουμε στα πάρτι μας; Αφού δεν έχουμε λεφτά να τους καλέσουμε όλους, καλούμε τους φίλους που είμαστε πιο κοντά, είναι λάθος; Μέχρι εκεί σεβαστό, πήρα όμως τον λόγο.

Είπαμε για τη διαφορά ”έχω δικαίωμα να καλώ όπιον θέλω’ από το ‘τρίβω στα μούτρα των υπολοίπων ότι δεν τους κάλεσα’. Εκεί κι αν ειπώθηκαν πολλά. Θυμήθηκαν πάρτι που δεν είχαν καλεστεί, καταπιεσμένα παράπονα, δάκρια, απορίες. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί δε με συμπαθούσες, γιατί δε με καλούσες’.

Έβλεπα πάνω στα θρανία των άλλων προσκλήσεις για πάρτι και ποτέ στο δικό μου, λέει ένα κορίτσι. Δεν μπορώ όμως να μοιραστώ τη χαρά μου για κάτι που έζησα; Ο αντίλογος. Μήπως όμως αυτή η χαρά να μοιραστεί σε όποιον σε ρωτάει, γιατί πληγώνει κάποιους άλλους; Η άλλη ερώτηση. 

Εμένα αυτό με πονάει κύριε, είπε ένα κορίτσι. Όχι που δεν με καλούν, αλλά που νιώθουν την ανάγκη να μιλήσουν τόσο πολύ για αυτό μπροστά μας μετά. Η αλήθεια είναι αυτή. Ότι έχεις δικαίωμα να καλείς, να επιλέγεις, αλλά να σκέφτεσαι και με ποιους μοιράζεσαι μετά. Λέγεται διακριτικότητα. Λέγεται σεβασμός. Αν δε σε θέλω στη χαρά μου μαζί, να μη σε γεμίσω πληροφορίες για το τι έχασες. Εκτός αν μου τις ζητήσεις ή το κάνω απλά. Ήρεμα, φιλικά. Κάνοντάς σε μία αγκαλιά. ‘Ξέρεις, δε σε κάλεσα, αλλά είσαι φίλος μου. Δεν έχω κάτι μαζί σου. Ή αν έχω, ευκαιρία να το συζητήσουμε και να το αφήσουμε πίσω’». 

Στη συνέχεια, η Ευτυχία Βαρσαμή, Ψυχοπαιδαγωγός, πρόσθεσε: 

Καλούμε όλη την τάξη, μειώνουμε το μπάτζετ αλλά είναι καλεσμένα όλα τα παιδιά! Αν τα παιδιά μου δε θέλουν κάποιο παιδί, τους λέω πως θα καλεστούν όλα, τώρα αν θα παίξουν με όλα… αυτό είναι το δικαίωμά τους. Μια παλιά μου συνάδελφος, δε μοιράζεσαι προσκλήσεις στην τάξη ΜΟΝΟ αν ήταν όλοι καλεσμένοι! Ματαιώσεις υπάρχουν αλλά ας έχουμε ένα Τσακ παραπάνω συναίσθηση και συναίσθηση ειδικά στις μικρότερες τάξεις για να εκπαιδευτούν τα παιδιά σε αυτό.

 

 

Τέλος, η εκπαιδευτικός Σοφία Τραχιώτη έκανε τη δική της ανάρτηση: 

«Με αφορμή τα post @schoolmarius και @eftychia_varsami δυο αξιόλογων συναδέλφων έγραψα και εγώ τη γνώμη μου. Χαίρομαι που υπάρχει προβληματισμός και αλληλεπίδραση. Γινόμαστε κάθε μέρα και καλύτεροι όχι μόνο ως εκπαιδευτικοί αλλά πάνω απ όλα ως άνθρωποι.»

Διαβάστε επίσης: 

5 πράγματα που δεν ήξερες για τα γενέθλια!

Τράβηγμα αυτιών, αλευρομαχίες, βούτυρο στη μύτη: Πώς γιορτάζουν τα γενέθλια στον κόσμο;

Τα πρώτα γενέθλια του παιδιού: 10 φανταστικές ιδέες για τούρτα

Ροή Ειδήσεων