Τροφές που πρέπει να αποφύγετε κατά τη διάρκεια του θηλασμού

θηλασμός και διατροφή

Τροφές που πρέπει να αποφύγετε κατά τη διάρκεια του θηλασμού

Οι τροφές που πρέπει να περιορίζονται/αποφεύγονται στον θηλασμό.

Ο θηλασμός είναι μια πολύτιμη εμπειρία δεσμού μεταξύ μιας μητέρας και του μωρού της και είναι απαραίτητο να διατηρείτε μια υγιεινή διατροφή για να παρέχετε την καλύτερη διατροφή στο μικρό σας. Ενώ υπάρχουν πολυάριθμες τροφές που προσφέρουν οφέλη κατά την περίοδο αυτή, υπάρχουν και κάποιες με τις οποίες πρέπει να είστε προσεκτικοί. Παρακάτω θα βρείτε ποιες είναι οι τροφές που πρέπει να περιορίσετε ή να αποφεύγετε κατά τη διάρκεια του θηλασμού για να εξασφαλίσετε την ευημερία τόσο εσάς όσο και του μωρού σας.

Καφεΐνη και μετριοπάθεια:

Η καφεΐνη βρίσκεται στον καφέ, το τσάι και ορισμένα αναψυκτικά. Ενώ η μέτρια κατανάλωση καφεΐνης θεωρείται γενικά ασφαλής κατά τη διάρκεια του θηλασμού, η υπερβολική πρόσληψη μπορεί να οδηγήσει σε ένταση ή διαταραχές ύπνου σε ορισμένα μωρά. Είναι καλύτερο να περιορίσετε την πρόσληψη καφεΐνης και να δώσετε προσοχή στο πώς επηρεάζει τη συμπεριφορά του μωρού σας.

Αλκοόλ και θηλασμός:

Η κατανάλωση αλκοόλ κατά τη διάρκεια του θηλασμού είναι ένα θέμα συζήτησης. Το κλειδί είναι το μέτρο. Εάν επιλέξετε να πίνετε αλκοόλ, καλό είναι να το κάνετε σε περιορισμένες ποσότητες. Αποφύγετε το θηλασμό αμέσως μετά την κατανάλωση αλκοόλ και αντλήστε και απορρίψτε το μητρικό γάλα εάν έχετε πιει πολύ.

Πικάντικα τρόφιμα και πιθανή ενόχληση:

Τα πικάντικα τρόφιμα μπορούν να αρωματίσουν το μητρικό γάλα και ορισμένα μωρά μπορεί να μην τα ανέχονται καλά. Εάν παρατηρήσετε ότι το μωρό σας φαίνεται να έχει ένταση ή αέρια αφού έχετε φάει ένα ιδιαίτερα πικάντικο γεύμα, μπορεί να πρέπει να μειώσετε την πρόσληψη πικάντικων τροφών.

Λαχανικά και όσπρια:

Ορισμένα λαχανικά όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα όσπρια (π.χ. φασόλια και φακές) είναι γνωστό ότι προκαλούν αέρια σε ορισμένα βρέφη. Αν και πρόκειται για θρεπτικά τρόφιμα, η κατανάλωσή τους σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσει δυσφορία για το μωρό σας. Συνιστάται να τα τρώτε με μέτρο και να παρατηρείτε τις αντιδράσεις του μωρού σας.

Αλλεργιογόνα τρόφιμα και βρεφικές αλλεργίες:

Μερικά μωρά μπορεί να είναι ευαίσθητα σε αλλεργιογόνα τρόφιμα μέσω του μητρικού γάλακτος. Τα κοινά αλλεργιογόνα τρόφιμα περιλαμβάνουν το αγελαδινό γάλα, τους ξηρούς καρπούς, τα αυγά, τη σόγια και το σιτάρι. Εάν έχετε οικογενειακό ιστορικό αλλεργιών ή παρατηρήσετε σημάδια αλλεργικής αντίδρασης στο μωρό σας (όπως κνίδωση ή έντονη ταραχή), συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία υγείας.

Ψάρια και μολυντές με υψηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο:

Ορισμένα ψάρια, όπως ο ξιφίας και το σκουμπρί, μπορεί να περιέχουν υψηλά επίπεδα υδραργύρου, τα οποία μπορεί να είναι επιβλαβή για το νευρικό σύστημα ενός αναπτυσσόμενου μωρού. Περιορίστε την κατανάλωση αυτών των ψαριών και επιλέξτε εναλλακτικές λύσεις με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε υδράργυρο, όπως ο σολομός και η πέστροφα.

Επεξεργασμένα τρόφιμα ή τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη:

Τα εξαιρετικά επεξεργασμένα και ζαχαρούχα τρόφιμα μπορεί να έχουν χαμηλή θρεπτική αξία και να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους στις θηλάζουσες μητέρες. Είναι απαραίτητο να διατηρείτε μια ισορροπημένη και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά διατροφή για την υγεία σας και την ποιότητα του μητρικού γάλακτος.

Ο θηλασμός είναι ένας υπέροχος τρόπος για να θρέψετε το μωρό σας και η διατροφή σας παίζει καθοριστικό ρόλο στην παροχή της καλύτερης διατροφής. Ενώ υπάρχουν τροφές που πρέπει να περιορίσετε ή να αποφύγετε, το μέτρο και η παρατήρηση είναι βασικά. Κάθε μωρό είναι μοναδικό, επομένως είναι απαραίτητο να δίνετε προσοχή στις αντιδράσεις του μωρού σας στη διατροφή σας.  Να θυμάστε ότι η υγεία και η ευεξία σας είναι επίσης σημαντικά, επομένως η διατήρηση μιας ισορροπημένης διατροφής, η ενυδάτωση και η άφθονη ξεκούραση είναι εξίσου σημαντικές κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Διαβάστε επίσης:

Στη μαμά που αγωνίζεται μετά τον τοκετό, να θηλάσει, να ανταποκριθεί…

Παγκόσμια Εβδομάδα Μητρικού Θηλασμού | Τι κάνουμε όταν ο θηλασμός πονάει πολύ;

Πότε γίνεται ο πρώτος θηλασμός;