Tι σημαίνει «προσπάθησε περισσότερο» για έναν μαθητή;

Tι σημαίνει «προσπάθησε περισσότερο» για έναν μαθητή;

Μία δασκάλα εξηγεί αν τελικά αυτή η φράση βοηθάει τον μαθητή περισσότερο ή όχι

«Προσπάθησε περισσότερο»: Είναι μία ατάκα που πολλοί δάσκαλοι την έχουν γράψει επανειλημμένα στα τετράδια των μαθητών. Και ίσως την ξαναγράψουν, αφού η νέα σχολική χρονιά βρίσκεται προ των πυλών. Μία δασκάλα, ωστόσο, εξηγεί αν τελικά αυτή η φράση βοηθάει τον μαθητή περισσότερο ή όχι.

Η δασκάλα Χριστίνα Μπέσιου αναφέρει σε ανάρτησή της

Πόσες φορές το έχουμε γράψει στο τετράδιο των μαθητών μας; Ας το παραδεχτούμε. Αν το έχουμε γράψει πολλές φορές αλλά δεν έχουμε δει βελτίωση, μήπως να σκεφτούμε πόσο και πώς έχουμε βοηθήσει τον μαθητή έτσι ώστε να προσπαθήσει περισσότερο;

Δεν αρκεί να το γράψουμε μονάχα ή να το πούμε! Μήπως το έχουμε στο μυαλό μας σαν αποδεικτικό προς τους γονείς, ότι εμείς το έχουμε πει ορίστε, το έχουμε γράψει, αλλά καμία προσπάθεια από πλευράς του παιδιού; Για να μετατοπίσουμε την ευθύνη;

Θα προσθέσω πως σε μια επαναλαμβανόμενη δυσκολία, είναι απαραίτητο να το επικοινωνήσουμε στους γονείς με σκοπό να δώσουμε οδηγίες και συμβουλές για να γίνει με επιτυχία αυτή η προσπάθεια που λέμε και γράφουμε. Ούτε οι γονείς ξέρουν το πώς αν δεν δώσουμε συμβουλές. Ίσως πιέζουν στο σπίτι λόγω άγνοιας και εν τέλει η προσπάθεια που κάνει με τον λανθασμένο τρόπο να επιβαρύνει το παιδί.

Και ναι, ένα παιδί μπορεί να μην προσπαθεί πολύ για πολλούς λόγους. Γιατί μπορεί να βαριέται, μπορεί να έχει κενά από άλλες χρονιές, μπορεί να μην έχει αυτοπεποίθηση, μπορεί να είναι αδιάφορο, μπορεί να μην πρόσεχε τη μια φορά, μπορεί να έχει μαθησιακές δυσκολίες, άπειρα μπορεί…αν ζητάμε να προσπαθήσει, σημαίνει ότι έχουμε αναγνωρίσει το γιατί της δυσκολίας και έχουμε περάσει στο πώς, στο συγκεκριμένο πώς της προσπάθειας, σωστά;

Ελπίζω αυτή η ανάρτηση να σας βοηθήσει. Κι εγώ το έμαθα μέσα στον χρόνο (παρόλο που είμαι λίγα χρόνια στον χώρο), δεν το ήξερα. Το είδα στην πράξη. Και θα το ξαναπώ! Δεν κουνάω το δάχτυλο προς τους εκπαιδευτικούς. Βοηθητική προσπαθώ να γίνω, αν μου επιτρέπετε. Προσπαθώ έγραψα ε; Όλοι προσπαθούμε. Μπορούμε να εξηγήσουμε το πώς; Αυτό ας έχουμε στο μυαλό μας. Αν ερωτηθούμε υποθετικά για αυτό το πώς, να μπορούμε να απαντήσουμε, πρωτίστως όμως, στον εαυτό μας και έπειτα στους άλλους…

Με αγάπη,
μια δασκάλα που ξέρει
πως δεν τα ξέρει όλα!

Διαβάστε επίσης:

Πού κρύβεται το κλειδί της επιτυχίας στο σχολείο – Όσα δεν γνωρίζαμε για τις σχολικές επιδόσεις

5 μύθοι για την εξυπνάδα των παιδιών

Ροή Ειδήσεων