Σχολεία: Έρχεται το πιστοποιητικό αλγοριθμικής σκέψης – Τι είναι;

Σχολεία: Έρχεται το πιστοποιητικό αλγοριθμικής σκέψης - Τι είναι;

Σχολεία: Έρχεται το πιστοποιητικό αλγοριθμικής σκέψης – Τι είναι;

Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης, προανήγγειλε το πιστοποιητικό αλγοριθμικής σκέψης.

Η συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογική εποχή μας απαιτεί από τους επαγγελματίες του κλάδου της Πληροφορικής να έχουν βαθιές γνώσεις και δεξιότητες. To παραδοσιακό πιστοποιητικό υπολογιστών δεν φαίνεται πλέον επαρκές για να καλύψει τις ανάγκες του σύγχρονου τομέα Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Αναγνωρίζοντας αυτή την ανάγκη, ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης, ανακοίνωσε την εισαγωγή ενός νέου πιστοποιητικού αλγοριθμικής σκέψης, το οποίο θα παρέχεται δωρεάν στα σχολεία.

Το νέο πιστοποιητικό

Στη γενική συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας, ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε την έλλειψη προσωπικού στον τομέα ΤΠΕ και την ανάγκη για αλλαγές στα προγράμματα σπουδών των σχολείων. Συγκεκριμένα, τόνισε ότι η αλγοριθμική σκέψη πρέπει να εισαχθεί στα σχολικά εγχειρίδια από νωρίς, ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν θεμέλια σε αυτήν τη σημαντική δεξιότητα. Το νέο πιστοποιητικό θα παρέχεται δωρεάν και θα επιβεβαιώνει τις γνώσεις των μαθητών σε επίπεδο αλγοριθμικής σκέψης.

Ένταξη της αλγοριθμικής σκέψης στα σχολεία

Η στρατηγική του Υπουργείου περιλαμβάνει την ένταξη της αλγοριθμικής σκέψης στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών, με στόχο την καλύτερη προετοιμασία των μαθητών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την επαγγελματική ζωή. Μαζί με το νέο βιβλίο πληροφορικής που θα εισαχθεί, το πιστοποιητικό δεξιοτήτων θα παρέχεται στους αποφοίτους του Γυμνασίου, πιστοποιώντας τις γνώσεις τους όχι μόνο στη χρήση υπολογιστών, αλλά και στην αλγοριθμική σκέψη και τον κώδικα.

Στρατηγική και Πολιτικές

Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι η Ελλάδα έχει χαμηλό ποσοστό πληροφορικών σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και τους στόχους του 2030. Το ανθρώπινο δυναμικό στον τομέα ΤΠΕ ανέρχεται στο 2,4%, γεγονός που επισημαίνει την ανάγκη για μια εθνική στρατηγική με μακροπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα χαρακτηριστικά.

  1. Μακροπρόθεσμη πολιτική: Η ένταξη της αλγοριθμικής σκέψης στα σχολεία και η εισαγωγή νέου βιβλίου πληροφορικής. Οι μαθητές θα αποκτούν πιστοποιητικό δεξιοτήτων που θα επιβεβαιώνει τις γνώσεις τους στην αλγοριθμική σκέψη.
  2. Μεσοπρόθεσμη πολιτική: Ενίσχυση των σπουδών πληροφορικής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με μελέτη του Συνδέσμου Εταιριών Πληροφορικής, μέχρι το 2030 θα χρειάζονται 16.000 πληροφορικοί ετησίως, ενώ σήμερα παράγονται οι μισοί. Αυτό απαιτεί την αύξηση των σχετικών τμημάτων στις σχολές.
  3. Βραχυπρόθεσμη πολιτική: Reskilling, δηλαδή η επανεκπαίδευση ατόμων που δεν ανήκουν σε αυτό ώστε να καλύψουν συγκεκριμένες ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Διαβάστε επίσης:

Συνεχίζονται οι αιτήσεις για τους παιδικούς σταθμούς ΕΣΠΑ: Ποια ΑΦΜ κάνουν αίτηση σήμερα

Ψυχρό σοκ και υποθερμία τις ζεστές μέρες: Είναι δυνατό να συμβεί;

Ροή Ειδήσεων