Το Υπ. Παιδείας πρέπει να ρυθμίσει τις απουσίες όσων μαθητών αρρωσταίνουν λόγω ιώσεων και δεν πάνε σχολείο

Το Υπ. Παιδείας πρέπει να ρυθμίσει τις απουσίες όσων μαθητών αρρωσταίνουν λόγω ιώσεων και δεν πάνε σχολείο

Συμπληρώνουμε αισίως τον πρώτο μήνα λειτουργίας των σχολείων για τη φετινή χρονιά που δεν θυμίζει σε τίποτα τις προηγούμενες και ένα από τα προβλήματα που απασχολεί εντόνως τους γονείς των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου είναι το καθεστώς των απουσιών για όσα παιδιά απουσιάσουν από το σχολείο είτε λόγω ύποπτου κρούσματος κορωνοϊού είτε λόγω ίωσης. 

Μπορείτε να δείτε το πρωτόκολλο διαχείρισης ύποπτου κρούσματος κορωνοϊού πατώντας εδώ

Πότε οι απουσίες δεν προσμετρώνται λόγω κορωνοϊού

Οι απουσίες μαθητών σχετικά με τον κορωνοϊό καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται στις ακόλουθες περιπτώσεις, σύμφωνα με την  Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης:

α) Αν νοσεί από κορωνοϊό  ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

β) Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας. Οι ομάδες μαθητών αυξημένου κινδύνου είναι οι ακόλουθες:

i. Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από έξι (6) μήνες από την ολοκλήρωσή της.
ii. Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από δώδεκα (12) μήνες.
iii. Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από εικοσιτέσσερις (24) μήνες.
iv. Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία.
v. Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4 <500).
vi. Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone >20mg/μέρα).
vii. Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νε- φρική ανεπάρκεια.
viii. Μαθητές με αιμοδυναμικά σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια.
ix. Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ίνωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή μαθητές με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου.
x. Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.

γ) Μαθητής που έχει υποβληθεί σε μοριακή διαγνωστική εξέταση για τον κορωνοϊό COVID-19 και για όσο χρόνο αναμένει την έκδοση του αποτελέσματος.

2. Για τους μαθητές που απουσιάζουν εντασσόμενοι σε ευπαθείς ομάδες, προβλέπεται η παρακολούθηση μαθημάτων μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

 

Τι γίνεται όμως με τις απουσίες των μαθητών που είτε αρρωστήσουν λόγω ίωσης είτε εμφανίσουν συμπτώματα που παραπέμπουν σε λοίμωξη COVID-19 αλλά τελικά αποφασιστεί ότι δεν υπάρχει λόγος να γίνει τέστ;

Τελευταία, στο Infokids.gr γινόμαστε δέκτες καταγγελιών και παραπόνων από γονείς που ζητούν την παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας ώστε να προβλεφθεί ειδικό καθεστώς μη προσμέτρησης απουσιών για τις περιπτώσεις όσων μαθητών αρρωστήσουν και ενώ δεν έχουν κορωνοϊό, οι γονείς αποφασίσουν για παν ενδεχόμενο και για την προστασία της σχολικής κοινότητας να κρατήσουν τα παιδιά με ύποπτα συμπτώματα στο σπίτι.

Όπως τονίζουν οι γονείς σε τέτοιες περιπτώσεις οι απουσίες καταγράφονται κανονικά όπως κανονικά καταγράφονται και προσμετρώνται οι απουσίες αν προσκομιστεί ιατρική βεβαίωση, η οποία δεν αναφέρεται σε επιβεβαιωμένο κρούσμα.

Ενόψει της εποχικής γρίπης που φέτος αναπόφευκτα θα συνυπάρξει με τον ιό SARSCoV-2 θεωρούμε ότι το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να επιληφθεί του ζητήματος και να βρεθεί το συντομότερο δυνατόν μια συμβιβαστική λύση αφενός προς τη διασφάλιση τη μη διασποράς στη σχολική κοινότητα τόσο της εποχικής γρίπης όσο και του κορωνοϊού αφετέρου για να μην φορτωθούν οι μαθητές με απουσίες ώστε να μην πιέζονται να επιστρέψουν στα σχολεία χωρίς να έχουν αναρρώσει επαρκώς.