Τα 60 λεπτά που χαρίζουν ψυχική ισορροπία στα παιδιά

Τα 60 λεπτά που χαρίζουν ψυχική ισορροπία στα παιδιά

Τα 60 λεπτά που χαρίζουν ψυχική ισορροπία στα παιδιά

Η μελέτη του Πανεπιστημίου της Γλασκώβης δημοσιεύθηκε στο Environment International

Τα παιδιά που περνούν περισσότερο χρόνο στη φύση έχουν σημαντικά καλύτερη ψυχική υγεία, σύμφωνα με νέα έρευνα που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης.

Ίσως το πιο αξιοσημείωτο στοιχείο της έρευνας ήταν, ότι τα παιδιά που έχουν τα περισσότερα πλεονεκτήματα, αφού περνούν περισσότερη ώρα στη φύση, είναι αυτά των οικογενειών με χαμηλότερα εισοδήματα.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Environment International, αποκάλυψε, ότι τα παιδιά, που περνούν μόλις 60 λεπτά καθημερινά στη φύση έχουν 50% χαμηλότερο κίνδυνο να εμφανίσουν θέματα ψυχικής υγείας. Τα οφέλη ήταν περισσότερα για τα παιδιά από κατώτερα οικονομικά στρώματα, κυρίως σε σχέση με τη βελτίωση της συμπεριφοράς και των κοινωνικών δεξιοτήτων.

Επί προσθέτως, τα στοιχεία της μελέτης επισημαίνουν, το φυσικό περιβάλλον για ελαφριά σωματική δραστηριότητα, όπως το περπάτημα, είναι το ίδιο ευεργετικές, με τη χρήση αυτών των χώρων για πιο έντονες δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα το τρέξιμο.

Ως αποτέλεσμα αυτών των ευρημάτων, οι επιστήμονες καλούν σε συλλογικές προσπάθειες μεταξύ των φορέων χάραξης πολιτικής και διαφορετικών φορέων και των επαγγελματιών υγείας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η καλή πρόσβαση σε ασφαλείς, υψηλής ποιότητας φυσικούς χώρους σε υποβαθμισμένες περιοχές. Επισημαίνουν, ακόμη, τη σημασία της ευαισθητοποίησης σχετικά με τα οφέλη της παραμονής στη φύση για την υγεία.

Εν μέσω ολοένα αυξανόμενων ανησυχιών για την ψυχική υγεία των παιδιών και την αύξηση της αστικοποίησης, η κατανόηση για το πώς η φύση επηρεάζει την ευεξία των νεαρών παιδιών δεν θα μπορούσε να είναι περισσότερο σημαντική. Παρόλα αυτά, παλαιότερες μελέτες για τη σχέση φύσης – υγείας είχαν ανάμεικτα αποτελέσματα, κι αυτό ιδίως, γιατί συχνά καταμετρούσαν την έκθεση στη φύση ως τα φυσικά περιβάλλοντα που βρίσκονταν κοντά στο σπίτι ή με βάση τις εκτιμήσεις των γονέων, οι οποίες δεν μετρούν με ακρίβεια την άμεση επαφή των παιδιών από τη φύση.

Προκειμένου να φτάσουν στα αποτελέσματά τους οι ερευνητές χωρίς αυτά τα ζητήματα, χρησιμοποίησαν GPS και παρακολούθηση της κίνησης των παιδιών με ένα επιταχυνσιόμετρο, προκειμένου να μετρήσουν τον πραγματικό χρόνο των παιδιών στη φύση κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας. Προσδιόρισαν επίσης αν τα παιδιά χρησιμοποιούσαν τη φύση για έντονες δραστηριότητες, όπως τα αθλήματα, ή για πιο ήρεμες δραστηριότητες, όπως το περπάτημα ή η χαλάρωση. Στη συνέχεια, η ψυχική υγεία των παιδιών αξιολογήθηκε μέσω ερωτηματολογίου και συσχετίστηκε με τον χρόνο που αφιέρωναν στη φύση.

Η Δρ Fiona Caryl, επικεφαλής ερευνήτρια από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, δήλωσε σχετικά με την έρευνα: «Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι η ενθάρρυνση των παιδιών να περνούν περισσότερο χρόνο στη φύση θα μπορούσε να είναι ένας απλός, αλλά αποτελεσματικός τρόπος για την υποστήριξη της ψυχικής τους υγείας. Το σημαντικό είναι ότι τα παιδιά που βρίσκονται σε ασθενέστερα οικονομικά θέση φαίνεται να επωφελούνται περισσότερο από το χρόνο στη φύση σε σχέση με τους ευνοημένους συνομηλίκους τους».

Από την πλευρά του, ο καθηγητής Rich Mitchell, ένας από τους συντάκτες της μελέτης, τόνισε: «Αυτά τα στοιχεία αποδεικνύουν τον ρόλο της φύσης στη μείωση του χάσματος στα ζητήματα ψυχικής υγείας μεταξύ των παιδιών των υψηλότερων και των χαμηλότερων εισοδημάτων. Δείχνει, ότι τα φυσικά περιβάλλοντα μπορούν να μειώσουν αυτές τις ανισότητες»

Διαβάστε επίσης:

Πώς πρέπει να αντιδρούν οι γονείς στα σχολικά λάθη των παιδιών;

Πώς ο… Μπάτμαν μπορεί να μάθει στο παιδί να μην τα παρατά στα δύσκολα